2011. május 17., kedd

Spárgás-zöldborsós tésztasaláta

  

Hideg saláta teljes kiőrlésű tésztából, fehér spárgával és zöldborsóval turbózva, tartármártással nyakonöntve. Kánikulában jól jön, ha főtt, de mégsem forró falatra vágyunk - tartármártás helyett akár joghurttal, vagy mustáros tejföllel leöntve. S bár még nincs igazán nyári meleg, de azért nem árt idejében begyakarolni a saláták gyors összedobását. :-)
  
Hozzávalók:
  • teljes kiőrlésű tészta
  • fehér spárga
  • zöldborsó (fagyasztott)
  • tejföl
  • mustár
  • majonéz
  • só, őrölt bors
  • kevés cukor
  • citromlé frissen facsarva
 
Elkészítés:
  • A tésztát enyhén sós vízben kifőztem majd félretettem hűlni.
  • A spárgát megpucoltam, alsó részéből levágtam pár centit, megtisztítottam, kb. 2 cm-es darabokra vágtam és rövid ideig pároltam.
  • A zöldborsót szintén megpároltam.
  • Tartármártást kevertem (tejföl + majonéz + mustár + pici citromlé + kevés cukor + só + őrölt bors), majd ráöntöttem a tésztára. Rászórtam a borsót és a spárgát és óvatosan összeforgattam.
  • Tálalás előtt hűtőszekrényben érleltem néhány órát.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése