2011. május 14., szombat

Spenótos nokedli

  
  


Imádom a spenótot, és szerencsére az utóbbi időben a férjem is megeszi, ha nem tömény zöld-trutyis főzelék formában kerül az asztalra. Szerencsére a főzeléken kívül még számtalan módon lehet felhasználni a parajt, most például zöld nokedli készült belőle, amit fokhagymás tejföllel tálaltam.
  
Hozzávalók:
  • 40 dkg fagyasztott leveles spenót (nem püré)
  • kb. 45 dkg liszt (fele fehérliszt, fele durumliszt)
  • 3 egész tojás
  • 1 evőkanál tejföl
  • 2 gerezd fokhagyma
  • őrölt bors
  • kb. 1 teáskanál só
  • szerecsendió frissen reszelve
   
Elkészítés:
  • A parajt kiolvasztottam (mivel már eleve aprított volt, így nem kellett a vagdalással foglalkozni), beleszórtam a lisztet és elkavartam.
  • Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, sóztam, borsoztam és reszeltem bele szerecsendiót. A tojásokat és a tejfölt is hozzáadtam majd elkevertem.
  • Forrásban lévő vízbe szaggattam, majd amikor a kész nokedli feljött a víz tetejére leszűrtem. Fokhagymás tejföllel tálaltam.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése