2011. május 9., hétfő

Zöldborsóleves

  

Csak azért írhatom, hogy tavaszi zöldborsóleves mert tavasz van, de a borsó még bizony tavalyi, mert a fagyasztóból került elő. No de ha eljön a borsószezon, egy ideig borsót eszünk majd borsóval, és természetesen csakis frisset.
  
Hozzávalók:
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • olívaolaj
  • zöldborsó (fagyasztott)
  • sárgarépa
  • petrezselyemgyökér
  • karalábé
  • friss petrezselyemzöld
  • tojás és liszt a nokedlihez
  • só, őrölt fehérbors
  
Elkészítés:
  • A sárgarépát, a petrezselyemgyökeret és a karalábét megpucoltam, megmostam és felkarikáztam illetve daraboltam.
  • Az apróra kockázott vöröshagymát kevés olívaolajon megfonnyasztottam, majd rászórtam a zöldségeket és folyamatosan kevergetve jól átsütöttem. Adtam hozzá egy kevés zúzott fokhagymát, sózta, borsoztam, felöntöttem vízzel és fedő alatt párolni kezdtem. Amikor a víz felforrt, beleszórtam a zöldborsót és készre pároltam.
  • Tojásból, és annyi lisztből, hogy közepesen lágy tésztát kapjak galuskát kevertem, pici sóval ízesítettem. A galuskatésztát a kész levesbe szaggattam, egy-két percig főztem, majd apróra vágott friss petrezselyemzölddel ízesítettem.
        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése