2011. május 9., hétfő

Szedres-málnás torta

   
  

Apukám születésnapjára készült ez a savanykás, rózsaszínű torta, ami bár külsőleg nem tűnt épp cukrászremeknek, de az íze osztatlan sikert aratott.
  
A piskótát a mogyoró tortánál leírtak szerint készítettem annyi különbséggel, hogy a liszt fele sima fehérliszt, a másik fele pedig durumliszt volt. A durumliszttől masszív, tömör, kifejezetten markáns ízű lett a piskóta; ezt spékeltem meg pikáns tejszínes-mascarponés-gyümölcsös krémmel.
 
A krém hozzávalói:
  • 25 dkg szeder (fagyasztott)
  • 25 dkg málna (fagyasztott)
  • 25 dkg mascarpone
  • 3 dl habtejszín
  • 2 csomag zselatinfix
  • porcukor (csak minimális)
 
A krém elkészítése:
  • A kiolvadt gyümölcsből néhány darabot félretettem a díszítéshez, a többit villával pépesre törtem.
  • A gyümölcspéphez hozzáadtam a mascarponét, egy kevés porcukrot, majd simára kevertem.
  • A behűtött habtejszínt gépi habverővel keverni kezdtem, majd amikor már félkemény volt, folyamatos keverés közben hozzáadtam a zselatinfixet és keményre vertem.
  • A tejszínhabot a mascarponés gyümölcshöz adtam és összekevertem, majd néhány órára a hűtőbe tettem szilárdulni.
  • A megszilárdult krémmel megkentem a piskótát (mivel a krém kicsit lágy lett, a piskóta oldalát nem kentem be), a tetejét pedig egész gyümölcsökkel díszítettem.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése