2012. december 5., szerda

Burgonyás karalábé krémleves

  
   
  
Nem véletlen, hogy a blogban a leves kategóriában szerepel a legtöbb recept: egyszerűen imádjuk a forró, ínycsiklandó levest. A krémlevest különösen szeretem, mert amellett, hogy zöldségtartalmánál fogva rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, íze és illata étvágygerjesztő, ráadásul könnyen és gyorsan elkészíthető. Zöldségvagdalás, rövid párolás, turmixolás, ízesítés, és kész is a gyors vacsora, mely hideg téli estéken igazi szív- és gyomormelengető fogás. 
Ezúttal karalábéból és burgonyából készült, pirított kenyérkockákkal tálalva.
   
Hozzávalók:
  • 3 db nagyobb karalábé
  • 2 db közepes burgonya
  • 1 db nagyobb vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb. 2-3 dkg vaj
  • 1 teáskanál bio ételízestő (szárított zöldségekből, só- és adalékszerentes)
  • őrölt tarkabors
  • 2 dl tej
  • 3 evőkanál tejföl
  
Elkészítés:
  • Az apróra kockázott vöröshagymát a vajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a kockára vágott karalábét és burgonyát. Jól átforrósítottam, majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát, sóztam-borsoztam, rászórtam az ételízesítőt, majd kevés vízzel és tejjel felöntöttem.
  • Fedő alatt megpároltam, majd a tejfölt is hozzáadva botmixerrel pürésítettem. Kóstolás után került bele még egy kevés só és bors.
    
       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése