2012. december 12., szerda

Csicsókás-burgonyás sárgarépa krémleves

    
      
     
Lehet, hogy már unalmas, de megint krémleves: forró finomság hideg napokra.
   
Hozzávalók:
  • 4 db nagyobb csicsóka
  • 3 db burgonya
  • 7 szál sárgarépa
  • 1 db vöröshagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • kevés olívaolaj
  • kb. 1 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 3 evőkanál tejföl
  • őrölt tarkabors
  • bio ételízesítő
  • levesbetét (olívás grissinivel tálaltam)
      
Elkészítés:
  • A csicsókát, a burgonyát és a sárgarépát megtisztítottam, majd feldaraboltam.
  • A vöröshagymát apróra kockáztam, majd kevés olívaolajon megdinszteltem. Rászórtam a zöldségeket, és gyakori keverés mellett átforrósítottam. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, majd pár percig pirítottam a zöldségekkel együtt.
  • Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje a zöldségeket, és öntöttem még hozzá kb. 1 dl tejet is. Fedő alatt főzni kezdtem, majd amikor felforrt, sóztam, borsoztam, és adtam hozzá bio ételízesítőt.
  • Amikor a zöldségek megfőttek, hozzáadtam a tejszínt és a tejfölt és botmixerrel pürésítettem.
     
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése