2012. december 7., péntek

Kukorica krémleves

  
   
Először a sarki mexikói büfében ettem kukorica krémlevest, és azóta fontolgatom, hogy megfőzöm. Most végre összeütöttem, és nem is tudom, miért vártam vele idáig: talán a legegyszerűbben és leggyorsabban elkészíthető leves, amivel eddig dolgom volt. Jó ízű, sűrű, laktató (már-már szinte főzelék), akár egytálételként is megállja a helyét. Aki szereti a kukoricát, imádni fogja.
    
Hozzávalók:
  • 1 nagy doboz konzerv kukorica (levével együtt)
  • 1 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • őrölt tarkabors
  • 2 gerezd fokhagyma
  
Elkészítés:
  • A konzerv kukoricát levével együtt (plusz még egy kevés vizet öntöttem hozzá) melegíteni kezdtem egy fazékban. Amikor forrni kezdett hozzáadtam a zúzott fokhagymát, őröltem bele tarkaborsot (nem sajnáltam), felöntöttem tejjel és tejszínnel, majd fedő alatt néhány percig főztem. (Mivel a konzerv sós, így nem sóztam.)
  • Végül botmixerrel pürésítettem. Pirított kenyérkockákkal és reszelt sajttal megszórva tálaltam.
  
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése