2012. december 6., csütörtök

Mákos nudli szederlekvárral

  
           

    
A nudli mákkal jó. Sok mákkal.
   
Hozzávalók:
  • 1 kg burgonya
  • kb. 35 dkg rétesliszt
  • 2 db egész tojás
  • 5 dkg vaj
  • egy csipet só
  • darált mák
     
Elkészítés:
  • A burgonyát meghámoztam, felkockáztam, majd épp annyi vízben, hogy ellepje megfőztem.
  • Amikor a krumpli megfőtt, leöntöttem róla a vizet, hozzáadtam a vajat és krumplinyomóval alaposan összetörtem.
  • Amikor a burgonyapüré teljesen kihűlt hozzáadtam a tojást, a lisztet és egy csipet sót, és tésztát gyúrtam belőle. A tészta akkor jó, ha már összeáll, formázható, nem baj, ha kicsit ragacsos, majd a sodorgatásnál-formázásnál lehet lisztezni.
  • A tésztából lisztes kézzel hosszú, henger alakú csíkokat sodortam, majd késsel kb. 3 cm-es darabokra vágtam.
  • A nudlikat forró vízbe dobtam, majd amikor feljöttek a víz felszínére még kb. 1-2 percig főztem. A kifőtt nudlikat tésztaszűrővel kiemeltem a vízből, majd amikor lecsorgott róla a víz még forrón darált mákba forgattam. (Mivel elég nagy adag lett, négy részletben főztem.) Szederlekvárral tálaltam.
    
        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése