2012. december 31., hétfő

Hajtovány

  
   
Ezt a szuper receptet Limara pékségében találtam. A megadott mennyiségeket feleztem, így lett belőle egy tepsi. Az eredeti receptért katt ide.
   
A süti tésztája majdnem olyan, mint a bevált pizzareceptem, annyi különbséggel, hogy egy tojás sárgája is kerül bele.
  
Nagyon finom, és így szilveszterkor remek sörkorcsolya. :-) Boldog Új Esztendőt kívánok minden kedves olvasómnak!
    
Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 3 dl langyos tej
  • 1 tojás sárgája
  • 0,5 dl olaj
  • 1 csapott evőkanál só
  • 2 csapott kávéskanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő
   
Hozzávaló a töltelékhez:
  • 10 dkg vaj
  • 1 csapott kávéskanál só
  • 1 db felvert tojás fele (a maradék jó lesz megkenni a sütit)
  • kb. 15-20 dkg reszelt sajt 
  • + egy kevés reszelt sajt a tetejére
     
Elkészítés:
  • Az élesztőt a langyos cukros tejben megfuttattam. A lisztben elkevertem a sót, hozzáöntöttem a felfutott élesztőt és elkevertem. Hozzáadtam a tojás sárgáját, beleöntöttem az olajat, és lágy tésztát gyúrtam belőle. (Ha nagyon ragad a tészta gyúrjunk hozzá még egy kis lisztet, de vigyázzunk arra, hogy a tészta lágy maradjon.) Kb. 10-15 percen át dagasztottam, majd kettévágtam, két cipót formáltam belőle, majd lisztezett deszkán konyharuhával letakarva kb. kétszeresére kelesztettem. (Fél kiló lisztből egyben is lehet készíteni a tésztát, de mivel nekem elég kicsi gyúródeszkám van, így kényelmesebb volt két darabban ügyeskedni.)
  • Amíg a tészta kelt a vajat kikevertem a sóval és a tojással, a sajtot pedig lereszeltem.
  • Miután a tészta megkelt, a két cipót egyenként vékony téglalapra nyújtottam. Megkentem őket a vajas krémmel, majd rászórtam a reszelt sajtot. Ezután a tésztákat szorosan feltekertem, mint a bejglit, majd a tekercseket trapézokra szeleteltem.
  • A sütiket sütőpapírral bélelt tepsire sorjáztam, a tetejüket vékonyan megkentem tojással és tettem rájuk egy-egy nagy csipet reszelt sajot. Fél órát még hagytam kelni a tepsiben (addig előmelegítettem a sütőt), majd 170-175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt aranybarnára sütöttem.
    
Sütés előtt:
  
   
És sütés után:
  
    
      


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése