2013. január 1., kedd

Lencsefőzelék

   
  
Nincs is újév lencse nélkül: a népi hiedelem szerint gazdagságot és bőséget hoz az új esztendőre. Aki nem hisz a babonákban, egye azért, mert finom és egészséges.
   
Hozzávalók:
  • 50 dkg lencse
  • 2 fej vöröshagyma
  • 3-4 darab babérlevél
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 teáskanál bio ételízesítő
  • kevés olívaolaj
  • őrölt bors
  • 2 csapott evőkanál liszt
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika
  • 1 dl tejföl
  • 2 púpos evőkanál mustár (mivel savanykásan szeretjük, nem sajnáltam a mustárt)
    
Elkészítés:
  • A lencsét átválogattam, megmostam, majd néhány órára vízbe áztattam.
  • Áztatás után a lencsét feltettem főni a vízzel és néhány darab babérlevéllel együtt. Amikor felfőtt beleszórtam a bio ételízesítőt, őröltem bele borsot, megsóztam, majd fedő alatt alacsony lángon főztem.
  • Az apróra kockázott vöröshagymát kevés olívaolajon megfonnyasztottam, majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát, és kb. fél percig együtt pirítottam. Végül a hagymát a fővésben lévő lencséhez öntöttem és együtt főztem puhára.
  • Miután a lencse megfőtt, mustáros rántással sűrítettem, és pár perc forralás után tálaltam. (Mustáros rántás: a lisztet kevés olívaolajon világosbarnára pirítottam, rászórtam a pirospaprikát, elkevertem, majd hozzáadtam a tejfölt és a mustárt és habverővel simára kevertem.)
          
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése