2013. január 6., vasárnap

Franciasaláta

  
     
Vicces, hogy a neve ellenére semmi köze a franciákhoz: magyar eredetű ételről van szó, amelyet eredetileg magyar szakácsok találtak ki a konyhai maradékok (pl. levesben főtt zöldségek) hasznosítására. Mindenesetre gyorsan elkészíthető, finom saláta, bár nem éppen fogyókúrás.
    
Hozzávalók:
  
Kb. egyenlő arányban, nálam kb. 30-30 dkg volt:
  • burgonya
  • sárgarépa
  • zöldborsó
  • savanykás alma
  • csemege uborka
A szószhoz:
  • 5 evőkanál majonéz
  • 3,5 dl tejföl
  • 3-4 evőkanál mustár
  • pici cukor
  • kevés őrölt bors
    
Elkészítés:
  • Most az egyszerűbb (és gyorsabb) megoldást választva fagyasztott "franciasaláta" keverékből készítettem, melyben burgonya és sárgarépa volt apróra kockázva, valamint zöldborsó. A fagyasztott zöldséget forró, kissé megsózott vízben megpároltam, majd leszűrtem és félretettem hűlni. (A főzővizet lefagyasztottam, mert krémleveshez vagy esetleg rizottóhoz remek zöldségalaplé lesz.)
  • Az almát meghámoztam és apróra kockáztam.
  • A csemege uborkát is apróra kockáztam.
  • A majonézből, tejfölből, mustárból elkészítettem a mártást, picit sóztam, borsoztam és kevés cukorral ízesítettem.
  • Végül a zöldségeket és az almát összekevertem, ráöntöttem a szószt, átkevertem, és egy éjszakára a hűtőbe tettem tálalás előtt, hogy az ízek összeérjenek.
        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése