2013. január 6., vasárnap

Kakaós csiga

    
       
       
    
Ezeket a csigákat még évekkel ezelőtt sütöttem, jóval a blog indulása előtt, csak most találtam meg a fényképeket és a receptet. A recept a mindmegette.hu-ról származik, ide kattintva érhető el.
Nagyon finom, jó kakaós és foszlós.
        
Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 2 db tojás sárgája
  • 5 dkg élesztő + 2,5 dl langyos tej + pici cukor
  • 4 dkg vaj
  • 4 dkg cukor
  • 1 csipet só
   
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 14 dkg porcukor + 2 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg vaj
  • 5-6 púpos teáskanál kakaó
    
Hozzávalók a kenéshez-locsoláshoz:
  • 1 db tojás sárgája a locsoláshoz
  • 2 dl habtejszín + 5 dkg cukor a locsoláshoz
     
Elkészítés:
  • Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam.
  • A tészta hozzávalóit a felfutott élesztővel összegyúrtam, kézzel dagaszttottam, majd letakarva kb. 45 percig meleg helyen kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt, ujjnyi vastagra nyújtottam, négyzet alakúra.
  • A tésztát megkentem a töltelékkel, feltekertem, majd éles késsel kb. 3 cm széles karikákra vágtam.
  • A csigákat sütőpapírral bélelt tepsire sorjáztam egymástól kb. 2 cm távolságra. A csigák tetejét megkentem tojássárgájával, majd kb. fél órát meleg helyen hagytam, hogy a tepsiben még keljenek.
  • A tepsit kb. 170 fokra előmelegített sütőbe tettem. Amikor a tetejük pirosra sült, az egészet meglocsoltam 2 dl langyos cukros tejszínnel, és még kb. 5-10 percet sütöttem.
   
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése