2013. január 13., vasárnap

Lekváros bukta

   
     
  

    
Ezt a finom, foszlós tésztájú bukta receptet Limara pékségéből hoztam.
   
Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • csipet só
  • 3 evőkanál cukor
  • 2db  tojás sárgája
  • 1 db egész tojás
  • 3 dl tej
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 6 dkg olvasztott vaj
  • + 1 db tojás a kenéshez
  • lekvár tölteléknek (nálam most ribizli lekvár került bele)
    
Elkészítés:
  • Az élesztőt a langyos tejben pici cukorral felfuttattam.
  • A lisztben elkevertem a sót, hozzáadtam a felfutott élesztőt, a cukrot, a tojást és a tojássárgákat, majd tésztát dagasztottam. A vajat csak a végén adtam hozzá.
  • A tésztát kelesztőtálban duplájára kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt, lisztezett deszkán kb. ujjnyi vastagságúra nyújtottam. Kb. 8 cm-es négyzetekre vágtam, mindegyikre tettem egy-egy kanál lekvárt, majd egyesével feltekertem. A tekercseket vajjal kikent tepsibe sorjáztam, szorosan egymás mellé.
  • A buktákat még hagytam a tepsiben kb. fél órát kelni, majd tetejüket felvert tojással megkentem, és 170-175 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt pirosra sütöttem. Miután kihűlt, széttépkedtem a buktákat és tányérra tettem.
   
       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése