2012. december 3., hétfő

Tejfölös gombapaprikás

         
  
Gombapaprikás baconnel, tejfölösen, a hagyományos nokedli helyett tésztával tálalva.
   
Hozzávalók:
   
  • 1 kg csiperke gomba (vegyesen barna és fehér)
  • 2 db nagyobb vöröshagyma
  • 8 gerezd fokhagyma
  • 10 dkg bacon szalonna
  • 3 teáskanál őrölt pirospaprika
  • 2 teáskanál bio ételízesítő (szárított zöldségekből, só- és adalékszermentes)
  • frissen őrölt tarkabors
  • kevés só
  • 3 dl tejföl
  • 0,5 dl tej
  • 1 evőkanál liszt
  
Elkészítés:
  • A gombát megtisztítottam és felszeleteltem.
  • A vöröshagymát tisztítás után apróra kockáztam, majd a kockára vágott baconnel együtt üvegesre pirítottam.
  • Rászórtam a gombát, összekevertem, majd fedő alatt párolni kezdtem. Amikor a gomba összeesett és kezdett levet ereszteni hozzáadtam a zúzott fokhagymát, az őrölt pirospaprikát, beleszórtam az ételízesítőt, kevés sót, őröltem bele tarkaborsot, majd alaposan elvegyítettem. Fedő alatt kb. 20-25 percig pároltam.
  • Kevés lisztből és tejből készített habarással sűrítettem a pörköltet, és végül belekevertem a tejfölt. Pár perc forralás után tálaltam.
    
 
     
     
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése