2013. június 1., szombat

Epres túrós poharas desszert

    
       
   
Végre itt az eperszezon!
   
Hozzávalók:
  
  • 50 dkg tehéntúró
  • 5 dl tej
  • 5 dkg kukoricakeményítő
  • 5 dkg bourbon vaníliás cukor
  • 2 evőkanál porcukor
  • kb. 60 dkg eper passzírozva + eper díszítésnek a tetejére
  • babapiskóta
  
Elkészítés:
 
  • A tejből, a kukoricakeményítőből, a porcukorból és a vaníliáscukorból pudingot főztem: A kukoricakeményítőhöz hozzáadtam a vaníliás cukrot és a porcukrot, majd kevés tejjel csomómentesre kevertem. A tejet hevíteni kezdtem, majd amikor felforrósodott, hozzáöntöttem a keményítős masszát és addig főztem, míg felforrt.
  • Amikor a puding félig kihűlt, hozzáadtam a túrót és alaposan összekevertem.
  • Az epret megmostam, leszedtem a csumáját majd krumplinyomóval pépesre törtem.
  • A poharak aljába szedtem egy réteg vaníliás túrót, rátettem egy réteg babapiskótát (a kisebb poharakba félbe törve fért bele), befedtem eperpéppel, majd megint túrókrém következett, a tetejét pedig egész eprekkel díszítettem. Néhány órára a hűtőbe tettem, hogy jól lehűljön.
   
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése