2013. június 22., szombat

Lieven galuska epres-ribizlis szósszal

  
   
  
Annyira finom ez a túrós desszert, hogy megint kedvet kaptunk hozzá. A legutóbbi recepthez képest (a leírásért katt ide) annyit változtattam rajta, hogy most krémes túrót használtam hozzá, így egy kicsit tömörebb lett az állaga. (És még minimálisan sem hullott szét főzés közben.)
  
Kihasználva az eperszezon végnapjait (még a múlt hét végén készült), savanykás epres-ribizlis szószt főztem hozzá.
   
Hozzávalók:
  • 50 dkg krémes túró
  • 4 db tojás
  • 8 evőkanál liszt
  • kevés só
  • kevés cukor
  • 10 dkg vaj
  • A szószhoz eper és ribizli kb. fele-fele arányban, és kevés cukor.
   
Elkészítés:
  • Elsőként a szószt készítettem el. A ribizlit leszemeztem, az eperről pedig leszedtem a csumát, majd megmostam a gyümölcsöket. Az epreket négy darabba vágtam, majd a ribizlivel és kevés cukorral főzni kezdtem. Kb. 10 percig főztem, majd a hűtőszekrénybe tettem, hogy jól lehűljön.
  • Egy nagyobb edényben vizet kezdtem főzni.
  • Míg a víz felforrt, elkészítettem a galuskát. A lisztben elvegyítettem a sót és a cukrot, majd összekevertem a tojással és a túróval.
  • A tésztát evőkanállal a forrásban lévő vízbe szaggattam. Miután a galuskák feljöttek a víz tetejére, még kb. 5 percet főztem, majd leszűrtem, és olvasztott vajban megforgattam.
  
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése