2013. június 23., vasárnap

Vargabéles

    
  
Hozzávalók:
  • 50 dkg cérnametélt + 6 dl tej + 1,5 l víz + 1 rúd vanília
  • 5 dkg vaj
  • 1 kg túró
  • 8 db tojás
  • 2 csomag bourbon vaníliás cukor
  • 2,5 dl tejföl
  • 20 dkg porcukor
  • 1 csipet só
  • réteslap + vaj a kenéshez
      
Elkészítés:
  • A tejet a vízzel és a vaníliával feltettem főni. Amikor forrni kezdett, beletettem a cérnametéltet, és kb. 5 percig főztem. Amikor megfőtt leszűrtem, és kihalásztam belőle a vanília rudat. Hozzákevertem 5 dkg vajat, és hagytam hűlni a tésztát.
  • A tojásokat kettéválasztottam. A tojások sárgáját összekevertem a tejföllel, hozzáadtam a porcukrot, egy csipet sót, a vaníliás cukrot és a túrót, majd elkevertem. A tésztával főzött vaníliarúd belsejét is belekapartam a túrós masszába.
  • A túrós krémet a majdnem teljesen kihűlt tésztához öntöttem és összeforgattam.
  • A tojásfehérjéket habbá vertem, és a túrós tésztához forgattam.
  • Egy hőálló üvegedényt vékonyan kivajaztam, és belesimítottam egy réteslapot. Megkentem olvasztott vajjal, majd tettem rá még egy réteslapot, és azt is vékonyan megvajaztam. Rászedtem a túrós töltelék egyik felét, majd megint két sor réteslap következett, aztán rátettem a túrós tészta másik felét, végül réteslappal fedtem be és vajjal megkentem a tetejét.
  • Hideg sütőbe toltam, és 165 fokon addig sütöttem, míg pirulni kezdett a teteje. Gyümölcsszósszal tálaltam.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése