2014. február 1., szombat

Citromfűkivonat

   
  
  

Még tavaly, karácsonyi ajándéknak készült ez a nyugtató "kortyintgató". A kortyintást szó szerint kell érteni: szedáló hatása miatt egy-két kortynál nem érdemes egyszerre többet inni belőle. Már ha nem akarjuk kiütni magunkat.
 
Egy stresszes munkanap után a legjobb idegnyugtató, feszültségoldó, lazító, és egyébként görcsoldó is, sőt, az emésztésre is jótékony hatása van. Igyunk meg egy, maximum két evőkanálnyit tisztán, vagy langyos teába öntve kortyolgassuk.
  
Az elkészítése nem túl bonyolult: egy nagy befőttes üvegben kell áztatni tiszta vodkában a szárított citromfüvet. Egy deci alkoholhoz egy csapott evőkanál citromfüvet számoltam, és megspékeltem még bio citrom héjával is, így ázott együtt az üvegben egy hónapig. Naponta egyszer megrázogattam, majd egy hónap múlva leszűrtem és üvegekbe töltöttem.
 
 



3 megjegyzés: