2018. január 31., szerda

Vöröslencsés-hagymás-mustáros-fűszeres csirkeragu

 

 
Hozzávalók:
 

  • 70 dkg csirkemellfilé kockázva
  • kb. 1 evőkanál kókuszzsír
  • 5 db közepes méretű vöröshagyma
  • 10 gerezd fokhagyma
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 50 dkg vöröslencse
  • 2 db sárgarépa
  • 4-5 db babérlevél
  • lestyán
  • borsikafű
  • 1-2 teáskanál szárított zöldségkeverék
  • himalája kristálysó
  • frissen őrölt tarkabors
  • 1 nagy evőkanál mustár
  • 2 dl joghurt
  

Elkészítés:
  

  • A laskára vágott vöröshagymát a kókuszzsíron megdinszteltem.
  • A hagymára szórtam a húst és fehéredésig sütöttem.
  • Belekerült a zúzott fokhagyma, sóztam, borsoztam, szórtam bele borsikafüvet és lestyánt, felöntöttem a fehérborral, majd fedő alatt párolni kezdtem.
  • Kb. húsz percnyi párolás után hozzáadtam az átmosott vöröslencsét (nem kell áztatni előtte), és a kockára vágott sárgarépát. Felöntöttem egy kevés vízzel, beletettem a babérlevelet és a szárított zöldségkeveréket, majd fedő alatt tovább pároltam. Párolás közben pótoltam az elfőtt vizet, nem lepte el, de azért ne legyen száraz.
  • Amikor a lencse is megpuhult (15 perc elég neki, de én tovább főztem, hogy "szétessen", így jóval sűrűbb lesz a ragu), hozzáadtam a mustárt és a joghurtot. Kóstolás után még fűszereztem egy kicsit, és összeforraltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése