2018. december 30., vasárnap

Cukormentes máktorta gyümölcsös túrókrémmel, zabpehelylisztből


  
   
Édes nyalánkság cukormentesen, fehér liszt nélkül. 
    

Hozzávalók a piskótához:
  • 10 dkg zabpehelyliszt
  • 15 dkg darált mák
  • 10 db tojás
  • 15 dkg xillit
  • 1 púpozott teáskanál sütőpor
  
A piskóta elkészítése:
  • A sütőt előmelegítettem 175 fokra. 
  • Egy kapcsos tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral. (Épp akkorára kell vágni a papírt, mint a tortaforma alja, ne lógjon túl, különben belesülhet a tésztába.)
  • A lisztet elkevertem a sütőporral és a mákkal.
  • A tojásokat szétválasztottam.
  • A tojássárgákat 10 dkg xillittel elektromos habverővel krém állagúvá kavartam.
  • A tojásfehérjéket elektromos habverővel felvertem, majd hozzáadtam 5 dkg xillitet és pár percig tovább kevertem.
  • A tojássárgás keverékhez adtam a lisztes-mákos keverék kb. egyharmadát, és fakanállal óvatosan forgatva belekavartam. 
  • Ezután hozzáadtam a tojásfehérjehab harmadát, és nagyon óvatosan forgatva (hogy a hab ne törjön, finoman, laza mozdulatokkal forgatva a nagy fakanállal) beledolgoztam.
  • Következett a liszt második része, majd megint hab, megint liszt és legvégül megint hab.
  • A kész masszát kapcsos tortaformába öntöttem, és a sütőbe toltam. Hogy ne égjen meg a teteje, ráterítettem egy darab sütőpapírt.
  • 175 fokon sütöttem 10 percig, majd a sütőt 160 fokra visszavéve még kb. 25 percig sütöttem.
  • Amikor megsült, félig nyitott sütőajtónál hagytam kihűlni, hogy ne essen össze.

A krém hozzávalói:
  • 60 dkg vegyes piros bogyós gyümölcs (fagyasztott)
  • 25 dkg krémes állagú zsírszegény túró
  • eritrit ízlés szerint
  • őrölt bourbon vanília
  • 3 dl tej + 40  gramm kukoricakeményítő
  
A krém elkészítése:
  • A gyümölcsöt botmixerrel pürésítettem.
  • A gyümölcshöz kavartam a túrót és eritrittel édesítettem.
  • A tejből és a kukoricakeményítőből pudingot főztem: a keményítőt kikevertem a tej egy részével, majd hozzáöntöttem a többi tejet és felforraltam.
  • A pudingot a túrós krémhez kevertem, adtam hozzá vaníliát és elkevertem.
  • A kihűlt piskótát kettévágtam, és a két piskótalap között és a tetejét is megkentem a krémmel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése