2018. december 30., vasárnap

Lecsós zöldborsós kukoricás csirkemell



  
Ez a  fogás gyakorlatilag nem más, mint egy diétás csirkepörkölt zöldborsóval és kukoricával felturbózva, hosszú szafttal, lecsós jelleggel, főtt bulgurral tálalva. Egyszerű, finom, laktató, és még fittnek is mondható a pörkölt kategóriában.
 
Pontos mennyiségeket nem írok, mert a pörköltnél ahogy az összetevők, úgy a mennyiség is ízlés kérdése. Én általában 1 kg csirkemell alá 1 nagy fej vöröshagymát teszek, 8-10 gerezd fokhagymát, 1 evőkanál őrölt pirospaprikát, és ha lecsósan készítem, akkor 4-5 db lecsópaprika és 2-3 db paradicsom kerül bele. Párolás közben egy kis száraz rozéval vagy vörösborral megbolondítom, és kerül bele egy kis ajvár is, nagyon jót tesz a pörinek. Most kukorica és borsó is került bele, ezt a végén főzöm hozzá.
  
Hozzávalók:
  • kókuszzsír
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • csirkemellfilé
  • őrölt pirospaprika
  • frissen őrölt tarkabors
  • kevés őrölt kömény
  • lecsópaprika
  • paradicsom
  • ajvár
  • száraz rozé
  • zöldborsó
  • kukorica
  
Elkészítés:
  • Az apróra kockázott vöröshagymát kevés kókuszzsíron megdinszteltem.
  • A hagymára dobtam a kockára vágott csirkemellet, és fehéredésig sütöttem.
  • Hozzáadtam a zúzott fokhagymát.
  • Rákerült a pirospaprika, átforgattam. Utána a többi fűszer következett - só, frissen őrölt tarkabors, őrölt kömény - , belekerült egy kis ajvár is, és egy nagyon kevés víz, összekevertem és fedő alatt párolni kezdtem.
  • Párolás közben amikor már kezdett elfőni a hús alól a folyadék, egy kis száraz bort öntöttem hozzá.
  • A főzés második felében került bele a kockára vágott paradicsom és a felkarikázott lecsópaprika.
  • Végül belefőztem a zöldborsót és a kukoricát.
  • Főtt bulgurral tálaltam.
  
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése