2018. december 29., szombat

Zabpehelylisztes cukormentes piskóta vaníliás krémmel



Finom vaníliakrémes piskóta, cukor és fehér liszt nélkül.
 
Hozzávalók a piskótához:
  • 20 dkg zabpehelyliszt
  • 9 db tojás
  • 14 dkg xillit
  • 1 púpozott teáskanál sütőpor
  
A piskóta elkészítése:
  • A sütőt előmelegítettem 175 fokra. 
  • Egy kapcsos tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral. (Épp akkorára kell vágni a papírt, mint a tortaforma alja, ne lógjon túl, különben belesülhet a tésztába.)
  • A lisztet elkevertem a sütőporral.
  • A tojásokat szétválasztottam.
  • A tojássárgákat 10 dkg xillittel elektromos habverővel krém állagúvá kavartam.
  • A tojásfehérjéket elektromos habverővel felvertem, majd hozzáadtam 4 dkg xillitet és pár percig tovább kevertem.
  • A tojássárgás keverékhez adtam a liszt kb. egyharmadát, és fakanállal óvatosan forgatva belekavartam. 
  • Ezután hozzáadtam a tojásfehérjehab harmadát, és nagyon óvatosan forgatva (hogy a hab ne törjön, finoman, laza mozdulatokkal forgatva a nagy fakanállal) beledolgoztam.
  • Következett a liszt második része, majd megint hab, megint liszt és legvégül megint hab.
  • A kész masszát kapcsos tortaformába öntöttem, és a sütőbe toltam. Hogy ne égjen meg a teteje, ráterítettem egy darab sütőpapírt.
  • 175 fokon sütöttem 10 percig, majd a sütőt 160 fokra visszavéve még kb. 25 percig sütöttem.
  • Amikor megsült, félig nyitott sütőajtónál hagytam kihűlni, hogy ne essen össze.

A krém hozzávalói:
  • őrölt bourbon vanília
  • 7 dl tej
  • 60  gramm kukoricakeményítő
  • eritrit ízlés szerint
  
A krém elkészítése:
  • A keményítőt kikevertem egy kevés tejjel, majd hozzáöntöttem a maradék tejet és felforraltam.
  • Őrölt vaníliarúddal ízesítettem és eritrittel édesítettem, majd megkentem vele a kettévágott piskótát. A süti tetejére reszelt cukormentes csokoládé került.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése