2019. január 19., szombat

Cukormentes gyömbéres citromos zabkeksz



Megint nagyon finom, illatos kekszet sütöttem. Gyors, egyszerű, cukormentes, fehér liszt mentes, semmi adalékanyag. A korábbi receptemet kicsit átdolgoztam, a zsiradék most csak kókuszzsír, és gyömbéres-citromos ízesítéssel készült. Egy kis mézeskalács fűszerkeverékkel még pikánsabbá tettem.
   
 
Hozzávalók:
  • 15 dkg kókuszzsír
  • 15 dkg eritrit
  • 2 db tojás
  • 15 dkg zabpehelyliszt
  • 1 púpos teáskanál sütőpor
  • 1 csipetnyi só
  • 15 dkg zabpehely (ebből fele nagyszemű, fele aprószemű)
  • kb. egy ujjnyi darab gyömbér reszelve
  • 1 db bio citrom héja reszelve 
  • negyed bio citrom frissen facsart leve
  • 1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 2 teáskanál őrölt fahéj 
  • 1 teáskanál őrölt vanília
  
Elkészítés:
  • A vajat és a kókuszzsírt az eritrittel kikevertem.
  • Hozzáadtam a tojásokat és simára kevertem.
  • Beleszórtam a sütőporral, sóval és a fűszerekkel elkevert lisztet, a citromhéjat, a reszelt gyömbért és a zabpelyhet, belefacsartam a citromot, majd összegyúrtam.
  • 1-2 órára a hűtőbe tettem a masszát.
  • A sütőt 160 fokra melegítettem. (Az eritrit miatt nem tanácsos ennél magasabb fokon sütni!)
  • A tésztából kézzel diónyi nagyságú golyókat formáltam, pogácsa alakúra formáztam majd sütőpapírral kibélelt tepsire sorjáztam.
  • 160 fokos sütőben 15 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése