2019. január 26., szombat

Egészséges kókuszgolyó almából, zabpehelyből, cukormentesen

 
 
 
Olyan sok hó esett idén télen, és még biztosan fog is, hogy már csak a hangulat kedvéért is muszáj volt fehér, behavazott hangulatú édességet készítenem. Íme a hófödte földbuckákra elékeztető villámgyors egészséges desszert.
  
  
Hozzávalók:
  • 3 db közepes méretű golden alma
  • 15 dkg aprószemű zabpehely
  • 2 csapott evőkanál cukrozatlan, jó minőségű kakaópor
  • 1 csapott teáskanál őrölt fahéj
  • 1 púpos kávéskanál vanília örlemény
  • 2 csapott evőkanál eritrit
  • 1 dl tej
  • 5 dkg kókuszreszelék a golyóba + kb. 5-7 dkg a görgetéshez

Elkészítés:
  • A zabpehelyhez hozzáadtam a kakaóport, a fahéjat, az eritritet, a kókuszreszeléket, a vaníliát, majd elkevertem.
  • Az almát meghámoztam, majd lereszeltem.
  • A reszelt almát hozzáadtam a zabpelyhes elegyhez, ráöntöttem a tejet és összegyúrtam.
  • A masszát egy éjszakára a hűtőszekrénybe tettem pihenni, ennyi idő alatt a zabpehely jól megpuhult és összeértek az ízek. 
  • Másnap elővettem a masszát és átgyúrtam. Ha túl lágynak találjuk, mehet bele még egy kis zabpehely, ha kemény, tejjel lazíthatunk rajta. Az én masszám most közepesen lágy lett, de így volt finom, nem volt fojtós. Golyókat formáztam belőle és  kókuszreszelékben meghempergettem. 
 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése