2019. január 27., vasárnap

Zöldséges paradicsomos bulguros csirke egytál



   
Hozzávalók:
  • 50 dkg csirkemellfilé
  • kb. fél evőkanálnyi kókuszzsír 
  • pici száraz rozé és száraz vörösbor
  • 1 db sárgarépa
  • néhány kelkáposzta levél
  • kelbimbó (nem mértem pontosan, kb. két nagy maréknyi lehetett)
  • 1 doboz konzerv kukorica
  • 1 doboz passzírozott paradicsom
  • 8 gerezd fokhagyma
  • bazsalikom
  • Provance-i fűszerkeverék
  • frissen őrölt tarkabors és szegfűbors
  • 1 bögre bulgur + két és fél bögre víz + lestyán + őrölt tarkabors + só
 
Elkészítés:
  • A húst csíkokra vágtam, és kevés kókuszzsíron fehéredésig sütöttem. Sóztam, borsoztam, adtam hozzá 4 gerezd zúzott fokhagymát, provance-i fűszerkeveréket, öntöttem alá kevés száraz rozét és pici vizet, és fedő alatt párolni kezdtem. Párolás közben az elfőtt levet pici száraz vörösbor és víz keverékével pótoltam.
  • Míg a hús főtt, a bulgurt két és félszeres mennyiségű forró vízzel felöntöttem, sóztam, borsoztam, adtam hozzá szárított lestyánt, és fedő alatt alacsony hőfokon addig főztem, míg az összes vizet beszívta. (Kb. 10-15 perc.)
  • A kelkáposztát csíkokra vágtam, a kelbimbót felnégyeltem, a répát kockáztam.
  • Amikor a hús félig megfőtt, a zöldségeket rászórtam a húsra és tovább pároltam.
  • Miután a zöldségek is megpárolódtak hozzáadtam a konzerv kukoricát, a megfőtt bulgurt, a passzírozott paradicsomot, 4 gerezd zúzott fokhagymát, bazsalikomot, még egy kis provance-i fűszerkeveréket, és pár perc alatt összeforraltam.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése