2019. január 27., vasárnap

Sült túró - cukormentes torta zabpehellyel

 
 
 
A korábbi receptet kicsit átdolgozva - változtattam az arányokon, a tojás egy részét tejjel helyettesítettem, és citromlé is került bele - ismét megsütöttem ezt a szuper sült túró-csodát. Az előző is jó lett, de így jobban ízlett.
Nagyon finom, gyorsan és egyszerűen elkészíthető: csak kiméred, összekevered, formába öntöd és megsütöd. Semmi bonyolítás. Ráadásul jól bírja a szállítást is, nem hullik szét, így még munkahelyi reggeliként vagy akár ebédként is megállja a helyét.
  
Az alább mennyiséget egy 28 cm-es kapcsos tortaformában sütöttem.
   
 
Hozzávalók:
  • 100 dkg zsírszegény túró
  • 4 db tojás
  • 150 gramm krémes natúr joghurt
  • 12 evőkanál tej
  • 25 dkg aprószemű zabpehely
  • 1 púpos teáskanál sütőpor
  • 5 evőkanál eritrit
  • 1 evőkanál vaníliakivonat
  • 8 dkg aszalt szilva apróra vagdalva
  • 1 egész bio citrom reszelt héja
  • fél bio citrom kifacsart leve
   
Elkészítés:
  • A túrót egy nagy tálban villával összetörtem. Hozzáadtam a joghurtot, a tejet, a reszelt citromhéjat, a citrom kifacsart levét, az eritritet, a vaníliakivonatot és az aszalt szilvát, majd elkevertem.
  • A tojásokat egy tálban villával kissé felvertem, majd a túróhoz kevertem.
  • A zabpehelyben elkevertem a sütőport, majd a túrós masszához kevertem.
  • 30 percig pihentettem a masszát, hogy a zabpehely kellőképp megszívja magát.
  • A tortaformát vékonyan kikentem kókuszzsírral,  meghintettem kevés zabpehelyliszttel.
  • A masszát a formába öntöttem, elsimítottam, majd 165 fokra előmelegített sütőben kb. 60 percig sütöttem, míg a teteje szépen megpirult.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése