2019. január 25., péntek

Kínai ötfűszeres zöldséges csirke üvegtésztával


 
  
Első próbálkozásom a kínai ízvilággal igazán finom lett. Adalékszermentes, pikáns, fűszeres, kicsit csípős, illatos, és mindezt szénhidrátszegényen. 
Igaz wokban lenne az igazi, de elektromos tűzhelyen nem igazán működik, úgyhogy maradt a teflon serpenyő, így is jól meg lehetett sütni.
  
Remek szójaszószt szereztem be, nincs benne semmi adalék, se cukor, és nagyon finom. Az üvegtészta már nehezebb volt, mert a legtöbb helyen kukoricakeményítőből vagy vegyítve borsókeményítőből készült. Végül egy ázsiai fűszeres boltban találtam az igazira, ami csak mungóbab keményítőből készült.
  
Hozzávalók:
  • 50 dkg csirkemellfilé
  • 1 csapott evőkanál kókuszzsír
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 4 evőkanál száraz rozé
  • negyed bio citrom frissen facsart leve
  • 1 púpos teáskanál kínai ötfűszer keverék
  • chili ízlés szerint
  • 4 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt tarkabors
  • 3 db közepes méretű sárgarépa
  • 4 db kelkáposztalevél
  • 40 gramm üvegtészta
  • + még szójaszósz a sütés végén ízlés szerint
  • sózni egyáltalán nem kell, a szójaszósz sós, annyi bőven elég
  
Elkészítés:
  • A megolvasztott kókuszzsírt és 2 evőkanál szójaszószt, 4 evőkanál száraz rozét, a citrom levét, a kínai ötfűszert, chilit és 1 gerezd zúzott fokhagymát összekevertem.
  • A csirkét csíkokra vágtam, és egy tapadásmentes serpenyőben a szójaszószos páccal elkevertem.
  • Míg a csirke pácolódott, a répát és a kelkáposztaleveleket vékony csíkokra vágtam.
  • Az üvegtésztát felforralt vízzel leöntöttem, és fedő alatt tíz percig hagytam ázni, majd leszűrtem.
  • A csirkét magas hőfokon átsütöttem. Közben le is fedtem az edényt, és kb. 15-20 percig sütöttem, többször átkeverve, és hogy nehogy leragadjon, közben pici vizet és rozét is önöttem alá.
  • Végül rászórtam a zöldségeket, 3 gerezd zúzott fokhagymát és frissen őrölt tarkaborsot, és pár percig magas hőfokon sütöttem. Nem kell sokáig, hogy a zöldség félig roppanós maradjon.
  • Végül hozzáadtam a leszűrt üvegtésztát, öntöttem még rá szójaszószt, és egy-két perc alatt összepirítottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése