2010. május 15., szombat

Nyúlárnyék krémleves








A nyúlárnyék sokkal viccesebben hangzik, mint a spárga. ;-)  De nevezik még csirágnak és aszparágusznak is.
A levest zöldspárgából készítettem, sokkal zsengébb, mint a fehér, ráadásul pucolni sem kellett. Az íze is teljesen más, kicsit zöldborsóra emlékeztet. Tisztítás és darabolás közben megkóstoltam, és nyersen is nagyon finom volt - ráadásul sokkal egészségesebb is így. Ezen felbátorodva lecsaptam a sípok csúcsát, és a rügyek nyersen kerültek a kész levesbe.

Hozzávalók
  • zöldspárga
  • víz
  • nádcukor
  • tejföl

Elkészítés
A spárgasípokat megmostam, az alsó végéből kb. 1 cm-t lecsaptam. A rügyeket levágtam, és félreraktam levesbetétnek. A spárgát feldaraboltam, majd cukros-sós vízben kb. 10 percig pároltam. Ezután kézi mixerrel pürésítettem, majd belekevertem 2 evőkanál tejfölt. Végül beleszórtam a rügyeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése