2013. június 15., szombat

Sertésragu bakonyi módra galuskával

   
     
    
    
Hozzávalók:
  • 60 dkg sertéscomb
  • 20 dkg kolozsvári szalonna
  • kevés olaj
  • 50 dkg barna csiperke gomba
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • őrölt koriander
  • őrölt tarkabors
  • kevés őrölt chilli
  • 3 csapott teáskanál őrölt édes pirospaprika
  • só (nagyon kevés, mert a szalonna sós)
  • 0,5 dl száraz, testes vörösbor
  • 1 púpos evőkanál liszt + 2,5 dl tejföl + 0,2 dl tej
  • a galuskához: 4 db tojás, 1 dl tej, 1 evőkanál olaj, kevés só, őrölt bors, kb. 45 dkg liszt, víz
   
Elkészítés:
  • A vöröshagymát apróra kockáztam, a húst megtisztítottam és kockákra vágtam, a szalonnát szintén felkockáztam.
  • A szalonnát kevés olajon megpirítottam, majd rászórtam a hagymát és megfonnyasztottam. Hozzáadtam a húst és fehéredésig sütöttem. Hozzáadtam a fűszereket (őrölt koriander, őrölt tarkabors, kevés őrölt chilli, őrölt pirospaprika, pici só) és a zúzott fokhagymát, öntöttem alá egy kevés száraz vörösbort, majd fedő alatt puhára főztem.
  • Míg a hús főtt, a gombát megtisztítottam és felszeleteltem. Amikor a hús megfőtt, hozzáadtam a gombát és megpároltam.
  • Végül egy kevés liszt, tejföl és tej keverékével besűrítettem, és pár percig forraltam.
  • A galuska hozzávalóit összekevertem, majd forró vízbe szaggattam, és pár perc főzés után leszűrtem.
      
 
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése