2020. december 28., hétfő

Sós szezámmagos omlós kocka

   


  
  
Puha, omlós sós rágcsa, zsíros tésztából. Gyorsan, egyszerűen elkészíthető, finom "kapkodós" sörkorcsolya.
    
   
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2 teáskanál só
  • 15 dkg sertészsír
  • 10 dkg vaj
  • 2 tojás sárgája
  • 1,5 dl tejföl
  • + 1 db tojás sárgája a kenéshez
  • + szezámmag a szóráshoz
  
Elkészítés:
  • A lisztben elkevertem a sót, majd a vajat és a zsír elmorzsoltam benne.
  • A tojássárgákat elkevertem a tejföllel, a zsíros liszthez adtam és összegyúrtam.
  • A tésztát a hűtőbe tettem kb. 2 órára.
  • Amikor a tészta jól kihűlt, kb. ujjnyi vastagra - illetve attól picit vékonyabbra - nyújtottam.
  • A tetejét megkentem tojássárgával, majd vastagon megszórtam szezámmaggal.
  • Derelyevágóval kockákra szabdaltam, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorjáztam.
  • 160-165 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt aranybarnára sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése