2009. február 3., kedd

Gyümölcskenyér

 


  
Megsütöttem életem első gyümölcskenyerét, ez eddig valahogy kimaradt a palettáról. A receptet Detti barátnőmtől kaptam, aki egyszerűen elkészíthető és nagyon finom sütiként reklámozta. Tökéletesen igaza volt. Csak össze kell kavarni a hozzávalókat és már mehet is a sütőbe. Családi sikert aratott, és nagyon hamar elfogyott. Azt hiszem, ezentúl gyakran fogom sütni, megérte beszerezni az őzgerincformákat. :-)
A recept szerinti mennyiség egy formához elegendő.
               
           
       Hozzávalók
  • 2 dl natúr joghurt
  • 2 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag bourbon vaníliás cukor
  • 1 dl olaj
  • 30 dkg aszalt gyümölcs
  • 1/2 dl rum
  • étcsokoládé
  • olajos magvak ízlés szerint (az enyémbe került mandula, kesudió, paradió, dió, törökmogyoró)
  • kevés kakaópor
          
Elkészítés
   
         
Az aszalt gyümölcsöt apró darabkákra vagdaltam majd beáztattam a rumba. Bár minél többféle gyümölcs kerül bele, annál ízletesebb, az enyémbe most csak sárgabarack és szilva került, de így is finom volt.
A joghurtot a tojásokkal simára kevertem. Beleszitáltam a lisztet, a szódabikarbónát, hozzáadtam a cukrot, a vaníliás cukrot, az étolajat, és az egészet jól összedolgoztam. Beleborítottam a gyümölcsöt - természetesen a rummal együtt -, majd beleszórtam a tördelt csokit és az aprított magvakat. A színhatás miatt egy kevés kakaópor is került bele. Egy kis tejjel lazítottam a masszán, így jól el tudtam oszlatni a formában.
180 fokra előmelegített sütőben kezdtem sütni. És ekkor jött a kritikus tényező - ahogy már Detti is előre megmondta - , vagyis az idő... Pontosan sajnos nem emlékszem, de minimum egy órán át, vagy még tovább is sütöttem. Mivel a külseje könnyen megég, ezért amikor már kezdett színe lenni a sütinek, ráterítettem egy darab sütőpapírt és úgy sütöttem tovább. Tűpróbával állapítottam meg, hogy elkészült-e. Amikor a tészta közepébe szúrt hústű már nem volt ragacsos kivettem a sütőből, majd - hogy ne morzsálódjon - csak fél óra múlva kezdtem szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése