2010. május 30., vasárnap

Csokoládétorta

       


István kollégám születésnapjára készült ez a csokitorta, melyet egy jól sikerült irodai "mulatság" során az ünnepelt felvágott majd elfogyasztottuk. :-)
    
Hozzávalók a piskótához

  • 9 db friss tojás
  • 18 dkg porcukor
  • 20 dkg liszt (fele rétes-, fele finomliszt)
  • 1 késhegynyi szódabikarbóna
 
A piskóta elkészítése

  • A sütőt előmelegítettem 165 fokra.
  • A tortaforma alját kibéleltem szilikonos sütőpapírral.
  • A lisztet kimértem, hozzáadtam a szódabikarbónát, majd átszitáltam. (Elvileg szódabikarbóna nélkül is tökéletesnek kellene lennie, de én a biztonság kedvéért adtam hozzá egy keveset.)
  • Kimértem a porcukrot, két külön tálkába: az egyikbe 12, a másikba 6 dkg-ot.
  • A tojásokat alaposan megmostam, majd kettéválasztottam őket egy-egy mély tálba.
  • A tojássárgákhoz hozzáadtam 12 dkg porcukrot, majd gépi habverővel habosra kavartam. (Kb. 5 perc.)
  • A tojásfehérjét gépi habverővel elkezdtem habbá verni, majd mikor már majdnem kész lett, hozzáadtam 6 dkg porcukrot, és kemény habbá vertem.
  • A tojássárgás habhoz hozzákevertem a liszt egyharmad részét, majd óvatosan hozzáforgattam a tojásfehérjehab egy részét. Ezután megint egy rész lisztet, majd egy rész habot forgattam bele, majd megismételtem az utolsó adaggal. (A fehérjehabot óvatosan forgattam bele, nehogy összetörjön.)
  • A masszát a tortaformába öntöttem, elegyengettem, majd egészen a karika széléig kihúztam.
  • A tésztát az előmelegített sütőbe toltam, és összesen kb. 55 percig sütöttem. Az első 15 percben 165 fokon sült, majd visszavettem a sütőt 150 fokra, nehogy megpiruljon. Kb. 30 perc sülés után kinyitottam a sütőt, és ráterítettem a piskótára egy darab sütőpapírt, nehogy megégjen.
  • Kb. 55 percnyi sütés után kézzel kicsit megnyomtam a piskóta tetejét, hogy megsült-e, és tűpróbával is ellenőriztem. (Ha jól átsült, a tészta rugalmas, és nem horpad be, a beledugott hústű pedig nem lesz ragacsos.)
  • Kivettem a sütőből, és hagytam teljesen kihűlni. Amíg a piskóta hűlt, elkészítettem a krémet.
 
A krém hozzávalói
  • 3 csomag bio csokoládés pudingpor
  • 4 evőkanál kakaó (cukrozatlan, jó minőségű)
  • porcukor
  • 1 tábla étcsokoládé (jó minőségű, magas kakaótartalmú)
  • 8 dl tej
  • 10 dkg vaj
 
A krém elkészítése

  • A pudingport egy edénybe szórtam, hozzáadtam 2 evőkanál kakaót és kb. 4 evőkanálnyi porcukort, majd a langyos tejet apránként adagolva a pudingporhoz öntöttem folyamatos kevergetés mellett. (Habverővel kavartam, hogy csomómentes legyen.)
  • Folyamatosan kevergetve felforraltam, majd beleszórtam az apróra tördelt csokoládét, és addig főztem, míg a csoki teljesen el nem olvadt benne, majd félretettem hűlni.
  • A vajat 2 evőkanál kakaóval és 2-3 evőkanálnyi porcukorral robotgéppel habosra kavartam. A kihűlt pudingot apránként hozzáadva tovább kevergettem, míg teljesen homogén lett.
A teljesen kihűlt piskótalapot kivettem a formából és kettévágtam, majd kívül-belül megkentem a krémmel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése