2010. május 10., hétfő

Mézes-fűszeres pálinka-likőr




Pár éve minden karácsonykor elkészítem ezt a zamatos, édes-mézes-gyümölcsös-fűszeres itókát. Főleg ajándékozni szoktam, de azért házi fogyasztásra is mindig marad belőle valamicske.
Bár már messze a karácsony, pár napja mégis hozzáfogtam a pálinkás-áztatáshoz, mivel hamarosan ismét ünnepelni fogunk, méghozzá a húgom esküvőjét. :-) Az biztos, hogy szomjan senki sem marad majd a lagzin... ;-)


Hozzávalók
(A mennyiségek 0,5 - 0,7 literes üveghez vannak számolva.)

  • házi szilvapálinka
  • 4-5 szem aszalt szilva (biot szereztem be a kedvenc helyemről, mert egyrészt garantáltan nem permetes a gyülmöcs, másrészt nincs benne sem kén, sem tartósítószer, ilyesmit nem szívesen áztatgatnék...)
  • 1 egész rúd fahéj
  • 1 db szegfűszeg
  • 2 evőkanál akácméz
  • no és pofás üveg az esztétikum kedvéért  ;-)

Elkészítés

A szilvát kisebb darabokra vágtam, hogy beleférjenek az üvegbe. (Volt egy nagyobb szájú palackom, abba egészben is belefértek a szilvák, úgy nagyon jól mutat, mikor már megdagadnak a szemek.) A gyümölcsdarabkákat  belepotyogtattam az üvegbe, majd rácsurgattam a mézet. Tölcsérrel félig öntöttem az üveget pálinkával, bedugaszoltam, majd óvatosan addig rázogattam, forgattam, míg a méz fel nem oldódott benne. Ezután újra kinyitottam az üveget, beleejtettem a fahéjrudat, a szegfűszeget, majd teleöntöttem pálinkával. Fogyasztás előtt legalább három-négy hétig célszerű érlelni, ennyi idő alatt a gyümölcsszemek szépen megdagadnak, az aromák kioldódnak-összeérnek, de persze minél tovább áll, annál zamatosabb lesz. Az "érés" alatt érdemes naponta összerázogatni, megforgatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése