2010. május 10., hétfő

Petrezselymes spárgakrémleves




Szeretjük a krémlevest, mert egyrészt változatosan készíthető, zöldségtartalmánál fogva rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, íze és illata étvágygerjesztő, nem utolsó sorban pedig remek folyadékforrás. A jól elkészített krémleves ráadásul igazi gyomorkímélő fogás, mivel pürés állaga folytán könnyen emészthető, ugyanakkor tápláló is. Ráadásul tök gyorsan kész van, nincs vele sok macera. Sosem sűrítem olajos-lisztes rántással, még csak habarás se kerül bele, mivel a mixelés után épp elég pépessé válik, így sűrítés nélkül is tökéletesen megállja a helyét. Spárgából most főztem először, igencsak ízletes lett.

Hozzávalók
  • spárga
  • víz
  • őrölt bors
  • tejföl
  • petrezselyem

Elkészítés
A spárgák fás aljából kb. 2 cm-t levágtam, majd hámozóval meghámoztam és megmostam. Felvagdaltam, kevés vizet önöttem rá (éppenhogy elfedte), sóztam, majd  kb. 20-25 perc alatt puhára pároltam. Amikor elkészült hozzáadtam egy-két kanál tejföl, őröltem bele egy kevés borsot, majd kézi mixerrel pürésítettem. Végül beleszórtam a petrezselymet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése