2010. május 9., vasárnap

Túrós puliszka







  
A múlt heti bevásárlás során a lisztek között aranysárga színű kukoricadara kínáltatta magát. Eddig nem nagyon láttam boltban, vagy csak egyszerűen nem tűnt fel, de most eszembe jutott, hogy nemrég milyen finom olasz polentát rendeltem egy ebéd-házhozszállítós cégtől. Már egyébként is régóta terveztem a puliszkafőzést, úgyhogy a dara bekerült a kosárba. Túróval, tejföllel és szalonnával összesütött változatban készítettem,  az autentikus erdélyi receptet egy kicsit átalakítva.

Hozzávalók
  • 1,5 liter víz
  • 30 dkg kukoricadara
  • 0,5 kg túró
  • 0,5 liter tejföl
  • kb. 10-15 dkg kockázott húsos szalonna
  • őrölt bors

Elkészítés
A szalonnát megpirítottam.
A vizet két mokkáskanálnyi sóval feltettem főni. Mikor forrni kezdett, folyamatos (habverős) kavargatás közben beleszórtam a kukoricadarát, majd kb. 40 perc alatt sűrűre főztem. Végig kavargattam, és amikor már nagyon sűrű volt, a habverőt fakanálra cseréltem. Miután elkészült, tepsibe öntöttem és egyenletesen szétterítettem. A tetejére morzsoltam a túrót, rászórtam a pirított szalonnát, daráltam rá egy kevés borsot, majd megöntöztem a tejföllel. Forró sütőbe toltam, és kb. fél órán át sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése