2010. május 6., csütörtök

Kókuszos keksztekercs








Nemrég bevásárlás közben a férjem "keksztekercspor" fantázianevű dobozt emelt le az egyik polcról, közvetlenül a muffinporok, tortaporok, és kókuszgolyópor szomszédságából. Csak pislogtam a műanyag képződmények láttán, bár meg kell hagyni, a rajta lévő kép nagyon guszta volt. Eszembe jutottak gyerekkorom kókuszgolyói, mikor még Anyuval daráltuk hozzá a háztartási kekszet a konyhapultra szerelhető  darálóval, aztán gyurmáztuk és hengergettük a kókuszban... de jó is volt. :-)  Ezer éve nem készítettem már, és a férjem is rákattant, úgyhogy megcsináltam a tekercses változatot. Természetesen a műport visszatettük a polcra, és összeszedtük külön-külön a hozzávalókat. De ötletadónak tökéletes volt. ;-)

Az alábbi mennyiségből 4 óriási tekercs lett, akár egy hétig is eláll a hűtőszekrényben.

Hozzávalók
  • 1 kg háztartási keksz darálva
  • 10 dkg vaj
  • 8-10 púpozott evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 2 csomag bourbon vaníliás cukor
  • barna rum (a mennyiségre nem figyeltem, csak öntögettem :-) a lényeg, hogy érződjön a rum aromája)
  • két evőkanál porcukor
  • tej
  • A krémhez:
    • 40 dkg vaj
    • 40 dkg porcukor
    • 40 dkg kókuszreszelék

Elkészítés

A darált kekszhez hozzákevertem a kakaóport, a vaníliás cukrot és a porcukrot, majd hozzámorzsoltam a vajat. Öntögettem hozzá egy kis rumot, majd folyamatosan adagolva annyi tejet öntöttem hozzá, hogy jól gyúrható massza legyen, de ne legyen túl lágy se. Összegyúrtam, és négy részre osztottam.
Elkészítettem a tölteléket is: A vajat a porcukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a kókuszreszeléket, alaposan belekavartam. Ezt is négy részre osztottam.
A kekszes masszát egyenként téglalap alakúra nyújtottam, majd megkentem a kókuszos-vajas krémmel, és végül szorosan - mint a bejglit - feltekertem. Hogy könnyen kezelhető legyen, folpack fólián nyújtottam, és a fólia segítségével tekertem fel, majd becsomagolva tettem a hűtőbe. Néhány óra érés után már szeletelhető.

2 megjegyzés:

  1. És az árát nézted? Majd' egy ezres! :-O

    VálaszTörlés
  2. A villámsütiket meg kell fizetni. ;-) Ennél csak a vásárokban kapható kókusztekercs tartalmaz több műanyagot...

    VálaszTörlés