2010. december 29., szerda

Diós linzer

 

Karácsony előtt vettem egy halom diót, beterveztem ugyanis, hogy sütök néhány rúd bejglit. Sajnos idő hiányában idén nem jött össze, de hogy a dió ne avasodjon ránk és hogy legyen azért valami diós az ünnepre, mentő ötletként eszembe jutott egy gyors diós linzer. Hogy ne legyen unalmas, vegyes formára szaggattam, és baracklekvárral tapasztottam össze őket, de üresen is hagytam párat.
Az alábbi mennyiségből két közepes méretű fémdoboz telt meg, és még ki is maradt valamennyi.

Hozzávalók:
  • 70 dkg liszt
  • 25 dkg porcukor
  • 25 dkg darált dió
  • 50 dkg vaj
  • egy kevés bourbon vaníliás cukor
  • pici reszelt citromhéj

Elkészítés:
  • A vajat a liszttel elmorzsoltam, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam.
  • A tésztát kb. egy órán át hűtőszekrényben pihentettem, majd deszkán kinyújtottam, kiszaggattam, és sütőpapírral bélelt tepsire sorjáztam. Mivel nem nő meg sokkal nagyobbra sütés közben, egész közel raktam őket egymáshoz.
  • 200 fokra előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt középbarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése