2010. december 29., szerda

Máktorta citromos-vaníliás krémmel

  


A férjem máktortát kért születésnapjára, így a szokásos hagyományos piskótás torta helyett újítottam. Hosszas keresgélés után Horváth Ilona szakácskönyvéből választottam a máklepényt tortaalapnak - bár kissé átalakítottam az eredeti receptet és rum is került bele -, és pikáns citromos-vaníliás krémmel kentem meg. Nem tudtam, hogy ez a lepény hogy sülne meg kapcsos tortaformában, így végül sima tepsiben készítettem, a kész lepényt keresztben kettévágtam, és a krémmel megkenve egymásra raktam. Így készült el ez a kinézete alapján klasszikusnak nem igazán nevezhető torta, de az ízére szerencsére nem volt panasz. ;-)

Hozzávalók a máklepényhez:
  • 3 egész tojás
  • 25 dkg porcukor
  • 2,25 dl tej
  • 0,25 dl barnarum
  • 20 dkg darált mák
  • 10 dkg rétesliszt
  • 10 dkg finomliszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • reszelt citromhéj

A máklepény elkészítése:
  • A sütőt előmelegítettem 165 fokra.
  • A tojásokat a porcukorral és a tej felével jól elkevertem, hozzáadtam a mákot, a szódabikarbónával elkevert lisztet, kevés reszelt citromhéjat, majd felhígítottam a maradék tejjel és a rummal.
  • Robotgéppel alaposan kikevertem, majd kivajazott-lisztezett tepsibe öntöttem, és kb. 30 percig sütöttem.

Hozzávalók a krémhez:
  • 1 csomag vaníliás biopudingpor
  • 2 teáskanál kukoricakeményítő
  • bourbon vaníliás cukor
  • porcukor (nem néztem a mennyiséget, először csak egy keveset tettem bele, a kikeverésnél még pótoltam egy keveset, de nem kell sok bele, inkább savanykás legyen a végeredmény)
  • reszelt citromhéj
  • 5,5 dl tej
  • 1 citrom kifacsart leve
  • 10 dkg vaj

A krém elkészítése:
  • A pudingport, a keményítőt, a cukrot és a vaníliás cukrot egy edénybe szórtam, és egy kevés tejjel habverő segítségével simára kavartam, majd a maradék tejet hozzáöntve alaposan elkavartam. Végül forrásig főztem.
  • Amikor a puding kihűlt, a vajat habosra kevertem, majd a pudingot apránként hozzádva kikevertem. Hozzáöntöttem egy citrom kifacsart levét, ízesítettem reszelt citromhéjjal és simára kevertem, majd a lepényre kentem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése