2010. december 29., szerda

Petrezselymes gombakrémleves

  

Ez egy igencsak gyors krémleves lett, mivel fagyasztott (tisztított, szeletelt, konyhakész) csiperkegombából dobtam össze. Általában friss gombából készítem, de most a barátnőimet vártam ebédre, takarítani is akartam előtte, úgyhogy nem szerettem volna az időt pucolgatással meg szeleteléssel elpepecselni. Az íze egyébként éppen olyan lett, mintha frissből főtt volna, csak épp fele annyi ideig sem tartott elkészíteni.

Hozzávalók:
  • 1 kg csiperke gomba
  • 2 nagyobb fej vöröshagyma
  • kb. 6 dkg vaj
  • 2 dl tej
  • 4 dl tejföl
  • só, őrölt fehérbors
  • petrezselyemzöld (fagyasztott)

Elkészítés:
  • A vöröshagymát felaprítottam, és a vajon megdinszteltem.
  • A tisztított, szeletelt gombát a hagymára szórtam, és folyamatosan kevertem, míg teljesen kiolvadt. Sóztam, borsoztam, hozzáöntöttem a tejet, majd befedtem és kb. 10-15 percig pároltam.
  • Amikor a gomba elkészült botmixerrel pürésítettem, majd a tejföllel simára kavartam. Tejjel egy kicsit felhígítottam és felforraltam.
  • A forró levest apróra vágott petrezselyemmel ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése