2011. január 23., vasárnap

Mézes almáspite

   
  

Ízletes-omlós almáspite, saját recept alapján. Könnyen és gyorsan elkészíthető.
 
Hozzávalók a tésztához:
  • 35 dkg liszt (20 dkg durum, 15 dkg sima)
  • 10 dkg vaj
  • 3 csapott evőkanál cukor
  • 3 evőkanál akácméz
  • 1 db egész tojás
  • 4 evőkanál tejföl
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 50 dkg reszelt alma
  • 4 evőkanál gesztenyeméz
  • 2 teáskanál őrölt fahéj
  
Elkészítés:
  • Először a tölteléket készítettem el: Az almákat megmostam, megházmoztam, lereszeltem, majd a mézzel és a fahéjjal elkeverve felforraltam, és egy-két percig főztem.
  • A lisztben elvegyítettem a szódabikarbónát, majd hozzáadtam a kockákra vágott vajat és elmorzsoltam. Beleszórtam a cukrot, hozzácsurgattam a mézet, beleütöttem a tojást, hozzáadtam a tejfölt és alaposan összegyúrtam. Amikor a tészta összeállt, kb. harmadát lecsippentettem, ebből készültek a csíkok a pite tetejére.
  • A tészta kétharmad részét belenyomkodtam egy porcelán pitesütő formába úgy, hogy a tészta szélét egészen fölhúztam a sütőedény tetejéig. A tésztát 185 fokra melegített sütőbe tettem, és kb. 6-8 perig elősütöttem.
  • A tésztát kivettem a sütőből, a közepén lévő mélyedésbe öntöttem a mézes-fahéjas reszelt almát, majd elegyengettem.
  • Az almás töltelék tetejére a maradék tésztából csíkokat hengergettem, és a képen látható módon csillag alakban rányomkodtam.
  • A pitét visszatettem a sütőbe, és kb. 25 percig sütöttem.
      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése