2011. január 23., vasárnap

Spenótos - füstölt sajtos lasagne

  

 
Az ókori rómaiak "lasanum"-ban (jelentése: főzőedény, rakott tészta sütéséhez készített cserépedény) alkották ezt az ízletes tésztaételt: este összerakták a művet, majd egész éjjelre a kemencében hagyták, és reggel már lakmározhatták is az illatos-szaftos ínyencséget. Bár az olasz rakott tészta eredetileg paradicsomos-húsos-sajtos-parmezános verzióban készül, de most kipróbáltam extrém zöld változatban is, ami ugyan nem autentikus, és nem is cserépedényben készült, de nagyon pikáns lett.
 
Hozzávalók:
  • 25 dkg durumlisztből készült lasagne lap
  • 2 csomag fagyasztott parajpüré (2 X 45 dkg)
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tejföl
  • 2 csapott evőkanál liszt
  • 5 dl tej
  • 25 dkg füstölt sajt
  • só, őrölt fehérbors
  • frissen reszelt szerecsendió
  • + 1,5 dl tejföl + pici tej a tetejére
 
Elkészítés:
  • A parajpürét kiolvasztottam, majd egy edényben a tűzhelyre tettem. Amikor forrni kezdett, hozzáöntöttem a tejszínt és a tejet, sóztam, borsoztam és alaposan elkevertem. Amikor újra felforrt, a lisztből és tejfölből készített habarással besűrítettem, reszeltem bele szerecsendiót, és egy-két percig lassú tűzön forraltam. 
  • Egy szögletes hőálló üvegtálat vékonyan kikentem vajjal, majd öntöttem bele a spenótos szószból néhány merőkanálnyit és eloszlattam a tál alján. Ráfektettem a lasagne tésztalapokat (szárazon, előfőzés nélkül) egy sorban, majd megint a szósz jött, szórtam rá reszelt sajtot, rá megint a tésztalapok jöttek, majd megint szósz, és addig ismételtem, míg el nem fogytak a hozzávalók. A tetejére tésztalapok kerültek, megkentem egy pici tejjel felhígított tejföllel, és megszórtam reszelt sajttal.
  • A tálat befedtem, és 185 fokos sütőben kb. 50 percig sütöttem.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése