2011. január 1., szombat

Mini pizza és BUÉK!


   

Boldog új esztendőt kívánok minden kedves olvasómnak!

Ezek a mini pizzák a tegnapi házibulira készültek, remek sörkorcsolya lett belőlük. Begyúrtam a szokásos pizzatésztát csak most dupla adagban, majd kinyújtottam és fánkszaggatóval kiszaggattam. A tészták egy részét fokhagymás tejföllel, másik részét fokhagymás-fűszeres paradicsompürével kentem meg, került rá laskára vágott vöröshagyma és reszelt füstölt sajt, aztán ment a sütőbe.

Hozzávalók:
  • 80 dkg liszt
  • 2 mokkáskanál só
  • 2 dl langyos tej
  • 5 dkg élesztő
  • 2 evőkanál cukor
  • kb. 2 evőkanál olívaolaj
  • 2,5 dl langyos víz

Elkészítés:
  • A langyos tejben elkevertem a cukrot, hozzámorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen felfuttattam.
  • A lisztben elkevertem a sót, hozzáöntöttem a felfutott élesztőt és kézzel elkevertem. Hozzáadtam egy kevés olívaolajat és tovább kavargattam. Hozzáöntöttem a vizet és alaposan összegyúrtam.
  • Kb. 10 percig kézzel dagasztottam a tésztát (a tészta állagától függően szükséges lehet egy kevés víz vagy liszt hozzáadására, a lényeg, hogy könnyű, egészen ruganyos tésztát kell kapnunk), majd gombócot formálva belőle kilisztezett kelesztőtálba tettem és langyos helyen kb. 45 percig kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt kissé átgyúrtam, majd deszkán vékonyra nyújtottam. (Próbáltam minél vékonyabbra, mert a tészta még sütés közben is jócskán megkel.) Fánkszaggatóval kis köröket szaggattam a tésztából, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsire sorjáztam őket.
  • A tészták egy részét fokhagymás tejföllel kentem meg, másik részére pedig fokhagymás-fűszeres (pizza fűszerkeverék + őrölt fehérbors + pici porcukor) sűrített paradicsomot kentem. Megszórtam laskára vágott vöröshagymával és reszelt füstölt sajttal.
  • A mini pizzákat kb. 185 fokra előmelegített sütőben kb. 18-20 percig sütöttem.
  

1 megjegyzés: