2021. március 7., vasárnap

Sajtos rúd libazsírral

   

  
  
Megkívántunk valami sós-sajtos ropogtatnivalót, azonnal a sajtos rúd ugrott be. Viszont vaj csak egy kevés maradék volt itthon (margarint nem használok), de libazsír figyelt még a kamrában, gondoltam legyen akkor libazsíros sajtos rúd. Isteni lett.
   
Ebből a mennyiségből nekem három tepsi lett.
    
Hozzávalók:
  
  • 60 dkg liszt
  • 1,5 teáskanál sütőpor
  • 2,5 teáskanál só
  • 20 dkg libazsír
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 3 dl tejföl
  • 2 tojás
  • A tetejére: 1 tojás + 15 dkg reszelt sajt
  
Elkészítés:
  
  • A sütőt előmelegítettem 200 fokra, és egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral.
  • A lisztben elvegyítettem a sót és a sütőport, majd elmorzsoltam benne a vajat és a zsírt.
  • Hozzákevertem a reszelt sajtot.
  • A tojásokat elkevertem a tejföllel, a lisztes keverékhez adtam, majd összegyúrtam.
  • A tésztát kb. 1 cm vastagságúra (vagy talán egy picit vékonyabbra) nyújtottam.
  • A tészta tetejét megkentem egy felvert tojással, megszórtam sajttal, majd csíkokra vágtam.
  • 200 fokos sütőben kb. 17 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése