2021. március 17., szerda

Mazsolás csirketorta

   


     

Még a karácsonyi, két ünnep közötti itthon ülős időszakban mesélte egy kedves ismerősöm, hogy milyen különleges és finom aszalt áfonyás csirkekuglófot készített vendégváróként. Annyira jól hangzott, és úgy megkívántuk az aszalt gyümölcsös-tojásos sült húst, hogy azonnal meg akartam sütni, de hát persze a hozzávalók egy része éppen nem volt otthon, boltba meg nem akaródzott menni. Ráadásul a kuglóf formát se találtam... De sebaj, áttúrtam a kamrát, és sikerült helyettesítő alapanyagokat összevadásznom, no meg egy szép formás fedeles jénai tálat, úgyhogy kicsit átírva a receptet lett egy tök más jellegű étel, de nem volt rá panasz. ;-) Frissen melegen, és másnap-harmadnap hidegen is nagyon finom volt.

   

Hozzávalók:

  • 60 kg csirkemellfilé szeletekre vágva
  • pici olaj + só + őrölt színes bors a villámpáchoz
  • 35-40 dkg bacon csíkokra vágva
  • 10 db tojás
  • 15 dkg reszelt sajt
  • 1 db vöröshagyma
  • 20 dkg mazsola
  • 10 dkg aszalt meggy
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kókuszzsír a jénai tál kikenéséhez
  

Elkészítés:

  • A csirkemell szeleteket egy kevés olaj-só-bors keverékével bedörzsöltem és félretettem.
  • A tojásokat felvertem, majd beleszórtam a reszelt sajtot, a mazsolát, a laskára vágott hagymát, az aszalt meggyet, hozzáadtam a zúzott fokhagymát és elkevertem.
  • Egy jénai tálat vékonyan kikentem kókuszzsírral, majd kibéleltem a bacon szeletekkel úgy, hogy két oldalt kilógott a vége.
  • A jénai tál aljába belekanalaztam a tojásos massza harmadát és elegyengettem.
  • A tojásos masszára fektettem sorban egymás mellé a szelet húsok felét.
  • Ezután rákanalaztam a massza második harmadát és elegyengettem.
  • Következett a hús szeletek másik fele, majd a tetejére kanalaztam a tojásos massza utolsó részét.
  • A tetejére ráhajtottam a kilógó bacon szeleteket, és ahol nem érte át, ott hosszában is befedtem bacon csíkokkal, hogy teljesen lefedte a jénai tálat.
  • A jénai tálat befedtem a tetejével és hideg sütőbe tettem, a hőfokot 175-180 fokra állítottam, és pirulásig sütöttem. (Kb. 1,5 órán át sült.)
  • Amikor megsült, egy pecsenyés tálra borítottam a "tortát" és felszeleteltem.
  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése