2021. április 7., szerda

Sajtos pogácsa

    
    
Újabb pogi variáció. Ezúttal vaj mellett olaj is került bele, és sajt a tésztájába és a tetejére is. 
  

Hozzávalók:

  • 70 dkg liszt
  • 3 teáskanál só
  • 20 dkg vaj
  • 1,2 dl étolaj
  • 1 tojás sárgája
  • 20 dkg reszelt sajt
  • 1,2 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 2 teáskanál cukor
  • A tetejére: 1 egész tojás és 5 dkg reszelt sajt
  
Elkészítés:
  • Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttattam.
  • A lisztet egy nagy tálba szitáltam, elkevertem benne a sót, elmorzsoltam benne a vajat, majd hozzákevertem a reszelt sajtot.
  • A liszthez adtam a felfutott élesztőt, az olajat és a tojássárgát, majd összegyúrtam.
  • A tésztát lefedett tálban meleg helyen kelesztettem kb. háromnegyed órát.
  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  • A tésztát kb. ujjnyi vastagra nyújtottam, tetejét beirdaltam és kis pohárral kiszaggattam.
  • A pogikat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, tetejüket megkentem felvert tojással és megszórtam sajttal, majd 180 fokon aranybarnára sütöttem. (Kb. 25-30 perc)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése