2021. április 8., csütörtök

Túrós zabpelyhes pogácsa kaporral és lila hagymával

 


Megint pogácsa, de most az egészségesebb, alakbarátabb változat. A sok lisztes-zsíros harapnivaló után nem is árt egy kis könnyedebb rágcsálnivaló, ami ráadásul kifejezetten finom, és villámgyorsan elkészíthető.
  
Korábbi receptem mintájára készült picit több tojással és plusz szódabikarbónával, és az ízesítést is variáltam. 
    
   
Hozzávalók:
  • 35 dkg túró
  • 3 db tojás + 2 tojás fehérje (vagy lehet helyette 4 egész tojás)
  • 6 dkg apró szemű zabpehely
  • 6 dkg zabpehelyliszt (+ hozzákeverve 1 kávéskanál szódabikarbóna)
  • 1,5 teáskanál só
  • 1 db lila hagyma apróra kockázva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2-3 teáskanál szárított kapor
  • frissen őrölt tarka bors
  • kb. 5 dkg  reszelt sajt a tetejére
  
Elkészítés:
  • A hozzávalókat egy tálban összekevertem.
  • A hűtőben pihentettem a masszát kb. fél órát.
  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  • A masszából sütőpapírral bélelt tepsire kb. evőkanálnyi halmokat raktam, tetejüket megszórtam sajttal.
  • 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése