2021. április 2., péntek

Túrós pogácsa sajttal (élesztős)

   


  

Isteni finom pogi, a tetején roppan a sajt, belül puha, nem száraz, nem fojtós. 

  

Hozzávalók:

  • 35 dkg rétesliszt
  • 25 dkg finomliszt
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg túró
  • 1 dl tejföl
  • 2 db tojás sárgája
  • 1 púpozott teáskanál só
  • 0,8 dl tej + 1 teáskanál cukor + 4 dkg élesztő
  • A tetejére: 1 egész tojás a kenéshez, 20 dkg sajt a szóráshoz
  

Elkészítés:

  • A liszteket egy nagy tálba szitáltam és elkevertem benne a sót.
  • Az élesztőt a langyos cukros tejben elkevertem, és meleg helyen felfuttattam.
  • A lisztben elmorzsoltam a vajat és a túrót. Hozzáadtam a felfutott élesztőt és a tejföllel elkevert tojássárgákat, majd összegyúrtam.
  • A tésztát lefedett tálban meleg helyen kb. 1 órát kelesztettem.
  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  • A tésztát kb. ujjnyi vastagra nyújtottam, a tetejét beirdaltam és kis pohárral kiszaggattam.
  • A pogikat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, tetejüket megkentem felvert tojással, és jó bőven megszórtam reszelt sajttal. Még 10 percig hagytam kelni a tepsiben.
  • 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt aranybarnára sütöttem.
    


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése