2021. március 24., szerda

Tepsiben sült csirkecomb párolt lila káposztával

   


    

   


Egyszerű és nagyszerű tepsiben sült csirkecomb: a bőre ropogósra sült, de belül puha és szaftos. A titka az alapos besózásban rejlik, sós pácot kapott, amiben egy napot állt a hűtőben, és csak másnap sütöttem ki. Sok munka nincs vele, csak a sütési időt kell kivárni, és amíg sül, gyorsan összedobható a finom párolt káposzta.

   

Hozzávalók a combhoz:

  • 8 db egész csirkecomb
  • kb. 1-2 dl étolaj
  • 4 teáskanál só
  • 3 teáskanál grillcsirke fűszerkeverék (ez is sós)
  • frissen őrölt színes bors
  • kacsazsír a tepsi kikenéséhez

  

Elkészítés:

  • A combokat megtisztítottam a tollmaradványoktól és alaposan megmostam.
  • A sót és a fűszerkeveréket összekevertem az olajjal, majd alaposan bedörzsöltem vele a combokat. 
  • A húst a sós pácban a hűtőben hagytam pihenni egy napot. (De legalább 1-2 órát mindenképp érdemes várni a sütéssel.)
  • Másnap a sütőt előmelegítettem 200 fokra.
  • Egy nagy tepsit kikentem kacsazsírral, majd ráraktam egymás mellé két sorban a húsokat. A maradék fűszeres olajat - ami lefolyt a tál aljába a húsokról - rálocsoltam, a tetejére őröltem borsot, és tettem alá egy nagyon pici vizet, kb. 4-5 evőkanálnyit.
  • A tepsit lefedtem alufóliával, és kb. 1 órát sütöttem. Végül a fóliát levettem róla, a hőfokot visszavettem 175-180 fokra, és pirulásig sütöttem (kb. még 30 percet).
  

A káposztához:

  • 1 nagy fej lila káposzta
  • 3 evőkanál kacsazsír
  • 4 evőkanál barna cukor
  • 1 evőkanál ecet
  • frissen őrölt tarka bors
  • 1 dl száraz rozé
  • pici víz

   

Elkészítés:

  • A káposzta külső leveleit eltávolítottam, majd megmostam. 
  • Késsel vékony csíkokra vágtam a káposztát, majd megsóztam, átkevertem, és kb. 15 percig hagytam állni a sóban, míg összeesett és levet eresztett.
  • A kacsazsíron a cukrot karamellizáltam, majd rászórtam a káposztát, levével együtt.
  • Pár percig sütöttem a zsíron, majd hozzáadtam az ecetet, borsoztam, öntöttem hozzá rozét és pici vizet, majd fedő alatt kb. 45-50 perc alatt puhára pároltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése