2010. május 4., kedd

Tepsis marhahúspogácsa zöld krumplipürével






Ritkán eszünk marhát, ha már hús, akkor általában csirke vagy pulyka szokott az asztalra kerülni. Sok rosszat lehet hallani manapság a vöröshúsról, megnövelheti különféle betegségek kockázatát - inkább nem részletezem, még a végén elmegy az étvágyunk ;-) - , bár azt is hozzá kell tenni, hogy ebben a témában nem teljesen egységes a tudományos álláspont. Az viszont valószínű, és a kutatások is ezt támasztják alá, hogy a gyakori, igen nagy mennyiségű vörös- vagy feldolgozott húsfogyasztás jóval kockázatosabb, mintha csak egyszer-egyszer kerül a menübe marhahusi. Szóval néha-néha azért lehet. Nálunk most terítékre került: jól sikerült, finom lett.

Hozzávalók a húspogácsához
  • 1 kg marhahús (én felsálból készítettem)
  • 3 db közepes méretű vöröshagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 db nagyobb kifli
  • 2 db egész tojás
  • 2,5 teáskanál só
  • 2 mokkáskanál őrölt bors
  • tej
  • olaj

Elkészítés
  • A kiflit beáztattam a vízzel kevert tejbe.
  • A vöröshagymát apróra kockáztam és olajon megdinszteltem.
  • A húst ledaráltam, és hogy teljesen apró legyen, kétszer nyomtam át a darálón.
  • A darált húshoz hozzáadtam a kinyomkodott kiflit, a dinsztelt hagymát, beleütöttem a tojásokat, hozzápréseltem a fokhagymát, sóztam, borsoztam, majd alaposan összegyúrtam. (Mivel a massza elég lágy lett, lehetett volna egy kis zsemlemorzsával keményíteni rajta, de végül nem tettem bele, így legalább sütéskor nem száradt ki és jó szaftos maradt.)
  • Egy nagy tepsit sütőpapírral kibéleltem, majd vékonyan megkentem olajjal.
  • Vizes kézzel korongokat formáztam a húsos masszából, majd a tepsire sorakoztattam őket.
  • Forró, 175 fokra előmelegített sütőbe toltam, és az alsó rácson sütöttem míg szépen megpirultak, majd átfordítottam a korongokat, és a másik oldalukra is rápirítottam. (Kb. 55 perc volt a teljes sütési idő.)

Míg sült a husi, összedobtam a szép zöldszínű köretet. :-) Először póréhagymával terveztem "zöldíteni" a krumplit, de aztán eszembe jutott, hogy a férjem nagyon szereti a brokkolit, úgyhogy inkább fagyasztott brokkolit szereztem be.

Hozzávalók a zöld krumplipüréhez
  • burgonya
  • brokkoli
  • tejföl
  • tej

Elkészítés
A krumplit megpucoltam, megmostam, felkockáztam, majd sós vízben puhára főztem. A főzési idő kb. felénél hozzáadtam a brokkoli rózsákat, és együtt pároltam készre. Végül leöntöttem róla a főzővizet, krumplinyomóval átpasszíroztam, majd tejföllel és tejjel lazítottam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése