2010. december 21., kedd

Finomfőzelék





Bár most éppen nem a zsenge, friss zöldségek szezonja van, miért ne ehetnénk télen is finomfőzeléket? Hiszen a megfelelően fagyasztott zöldségek tápanyagtartalma a friss zöldségekéhez hasonló, a fagyasztás során ugyanis nem semmisülnek meg a különböző vitaminok.
Ez a finomfőzelék most borsóból, kukoricából és sárgarépából készült, de annál finomabb, minél többféle zöldség kerül bele. No de azért ez a hármas kombináció is ízletesre sikeredett.

Hozzávalók:
  • borsó (fagyasztott)
  • kukorica (fagyasztott)
  • sárgarépa
  • tejföl
  • liszt
  • só, őrölt fehérbors, nádcukor
  • petrezselyem

Elkészítés:
  • A sárgarépát megpucoltam, megmostam, felkarikáztam, majd a borsóval és a kukoricával együtt kevés vízben feltettem főni.
  • Amikor forrni kezdett, adtam hozzá egy kevés sót, pici cukrot és őrölt fehérborsot.
  • Tejfölből és kevés lisztből habarást készítettem, és a roppanósra párolódott zöldségekhez öntve besűrítettem a főzeléket.
  • Pár perc forralás után petrezselyemmel ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése